FOTKY
DOWNLOAD
OBCHOD

Ephemeis Sun

2001 - Ephemeris Sun

Pridaj recenziu na naše CD do fóra

Excellent second CD for this band ! And visiting its site I notice they’ve already prepared the following work, "Terra Mentis". Hope it can see the light soon because I’m eager to hear more from these Slovaks !

Essence Of Existence plays dark, eclectic, majestic extreme metal, with rich orchestrations based on keys, aggressive guitars, deep male growls or screams, female chants, drawing inspiration from different sources and musical languages, from gothic metal to melodic death to sympho black metal. Some references : magick atmospheric death metal band Depresy or gothic death actThalarion, or some French sympho black acts such as Seth or Maleficentia.

Handling a lot of ingredients this way can always be risky, because it’s rather easy to commit the error of overloading one’s style and creating an amorphous, chaotic patchwork, but this is not the case of EoE, which is on tre contrary able to elaborate all these diverse elements with class and good taste, obtaining a really concrete, coherent form of art.

This album, despite of its fortyfive minutes length, runs very well and captures the listener’s attention from its very first moments until the end, thanx to catchy solutions and a wide variety, from fast rhythms to enchanting, atmospheric paths to scary passages underlined by lugubrious piano notes. Always showing really outstanding compositive abilities and a formally perfect elegance.

This CD, enriched by a crystal clear production, could appeal a large audience and it’s strongly recommended to any of you in search of powerful, melodic, fresh and attractive music. So, if you’re into gothic, melodic black / death or symphonic heavy metal you might give a chance to this band !!

EYES OF THE DEAD PRO -

Tak toto je fakt sila, black metal ako má byt, rýchly,klávesový black s niekolkými rôznymi vokálmy a super rýchlimy klepackami. Clovek niekedy zapochybuje ,ci ide vôbec o slovenskú kapelu. Na to, že chalani toto cd napalujú, má fakt very good zvuk. CD obsahuje aj dve inštrumentálky, z toho jedna /10/,je taký pokus o hudobnú tvorbu ala Oldfield/ J.M. Jare

Neďaleko od Trenčína, býva pekná Katarína ... to je určite pravda, ale nie neďaleko ale priamo v Trenčíne sídli aj skupina s názvom Essence of Existence. Chalani sa rozhodli, že by nebolo od veci zamútiť vodu s nie príliš tradičným (aspoň u nás) čiernym kovom. Predsa len Slovensko je skôr zem zasľúbená death metalu. Takže ako si skupina svoju hudbu "škatuľkuje" - melodický emocionálny black/death metal, áno s týmto sa dá v pohode súhlasiť, pretože všetky tieto ingrediencie album Ephemeris Sun obsahuje. Ťažko to k niečomu prirovnávať, lebo ma teraz nič nenapadá, k čomu by som to prirovnal (ale na pár momentov mi to občas pripomenie blavákov Ethereal Pandemonium alebo českých Destroying Divinity). Vlastne od chalanov som dostal mail s tým, že ich album je výborný... no poznáte to, hlavne niektoré firmy vyhlasujú, že toto je naj album a pritom je to sračka. Som rád, že chalani ne(s)klamali! Prvý song bol aj v Leprovinách, zbytok sú pre mňa novinky. Pomerne zaujímavé sú bicie, napr v takom songu The Experiment Theory, ale aj v ostatných si dá bicmen (a nielen on) záležať. Musím síce priznať, že Of Bloody Tears (demo - 1999) sa mi páči viac, ale to je individuálne. Dosť dôležitú úlohu tu hrajú gitary, ktoré musím povedať, že sú výborné (troška ale fakt troška to pripomína Cradle of Filth a ich staré albumy - tam tiež hral song a popritom gitaristi "onanovali" s gitarou:). Nie nebude tu nuda, bicie sa mi zdajú občas troška "plechovejšie", ale to sa dá napraviť. Samozrejmosťou sú klávesy, tie hrajú popri gitarách tiež dôležitú rolu. Spevy sú tu všetky možné - ženský, mužský (škrekot aj murmur, občas sa nachádzajú aj "normálne" pasáže). Všimol som si, že chalani sa troška pohrali aj so samplami a takými techno vecičkami - nie neľakajte sa, je to v pohode a pasuje to tam (a okrem toho sito možno ani nevšimnete, lebo to netrvá dlho). Ku koncu síce dochádzajú nápady, ale vzhľadom na to, že v prvej polke ich bolo neúrekom dá sa to troška ospravedlniť (ale nabudúce by to chcelo viac popremýšlať nad poslednými pesničkami, lebo prvými je nasadená latka pekne vysoko). Nabudúce by som ale pridal viac blacku, za prvé znie to lepšie a za druhé to bude originálnejšie. Ježiši aj tak milujem ten váš klavír...
Nuž aby som to zhrnul, hudba Essence of Existence je pre blekáčov a snáď nie pre úplne ortodoxných deatherov nutnosť, pre ostatných určite na vypočutie, pretože túto bandu sa oplatí sledovať, lebo ak budú vydávať takéto nahrávky, môžu ísť pekne vysoko! Apropo 10 songov a 43 minút.

Zedus

Raz ste už mohli v Mortal zine čítať recenziu na starší počin týchto Trenčanov a teraz tu mám ich druhý materiál a musím len a len chváliť, pretože takúto kvalitku som vážne nečakal. Je hneď poznať, že kapela je už skúsenejšia a hlavne vyzretejšia, zbavila sa vplyvu Cradle Of Filth. Aj keď niekde ešte istú podobu cítiť, ale ja už som taký musím stále prirovnávať, že?! EOE sú oveľa ďalej ako v minulosti, dalo by sa povedať, že sa viac rozvinuli a spájajú dokopy black s doomom a deathom...Na moje potešenie je materiál hodne melodický. Dobré gitarové vyhrávky podporujú klávesy a hudba tak dostáva zaujímavú atmosféru. Vokál sa mení zo škriekavého na deathový a nezabúda sa ani na ženský vokál. Možno je to už dosť otrepané, no tu to celkom sedí. EOE nahrali fakt super dielo, ktoré sa môže ujať aj za hranicami. Pod DEPRESY sa vážne trasie trón...

Murphy

Que sorpresa me he llevado al escuchar a este sexteto eslovaco en este su segundo disco, en este caso una sorpresa muy agradable, pues este grupo combina el death metal con el black metal sinfónico de una manera excepcional y tremendamente original y un algo que se respira en todo el disco que podríamos calificar como avantgarde; el grupo se nos muestra alternando partes de caña total con otras llenas de excelentes melodías, pero no cualquier tipo de melodía, sino unas muy buenas y totalmente alejadas de la comercialidad, acompañadas en todo momento por excelentes riffs y omnipresentes teclados; además de todo esto lo adornan con pequeñas pinceladas de otros estilos como pueden ser el doom, el gothic metal o incluso algo de tecno en un par o tres de temas, pero tan bien metido e imaginado que esa mezcla final les queda fenomenal, ah, me olvidaba también en algunos temas hay ensoñadoras voces femeninas, como veis esta gente se atreve con todo y la mezcla les ha salido perfecta, y son buenos músicos, asi que aqui tenemos música de calidad. El único "pero" que le veo al disco es que habría estado mejor una batería de verdad en vez de una programada, pero el grupo es tan bueno que es un detalle que casi no tiene importancia. Muy bueno!! Como una mezcla entre Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Septic Flesh y Paradise Lost.

http://www.mondongocanibale.com/criticas /reviewEssenceOfExistennce.html

Rojas

Essence Of Existence bola dlho veľká neznáma a týmto dielkom sa dostala na svetlo sveta. Táto slovenská skupina, prezentujúca sa akoby "sci-fi" black metalom hrá veľmi rýchlu a energickú hudbu, ktorá vo mne zanechala dosť dobrý pocit už po prvom posluchu.

Celé to odštartuje pieseň Extinction Of The Species a hneď v úvode nápadité, originálne a kvalitne zahraté klávesové melódie v ženskom podaní Fear - popri ktorých sa na nás šinie smršť gitár a bicích v black metalových riffoch a rytmoch. Mužský vokál pripomína spev z natiahnutej pásky a občas sa strieda s vysokým "krákaním" typickým pre čierny kov. Koniec tejto úvodnej piesne zakončí nežný Fearin vokál prelínajúci sa s jemnou elektronikou. Ďaľší track začne opäť Feariným spevom a klávesami, elektronikou, do čoho sa pridá growling a naštartuje to príjemnými gitarovými riffmi, malými pokusmi o sóla, avšak podarenými. Rozbehne sa to opäť black metalom, ale pomalším - veľké plus tohto albumu je, že piesne nie sú na jedno kopyto. V tomto songu spieva speváčka nižším hlasom, nevlní ním no napriek tomu to vyznieva výborne. Tempo chvíľami spomaľuje - opäť pre pasáže s "preslovom" spevákov a ukončenie ozývajúcimi sa zvonmi z diaľav. V The Experiment Theory sú výborne zahraté najmä klávesy, tu musím pochváliť tvorivosť skupiny, opäť aj vokál speváčky, ktorý znie trošku potemnele a
chladno, až mrazivo a dokončí to celé sykot Voida, do ktorého sa zborovo pridajú Astral a N'ght. Death Vault je elektronická inštrumentálna skladba, veľmi podarená. Death Scholar začína zaujímavým vstupom, tvoria ho opäť klávesové melódie a začína v pomalom gitarovom sóle a jemnom growlingu, myslím že v tejto piesni si príde na chuť asi každý - celé sa to nesie v jemnom duchu, prelínajú sa tu sekané riffy s rýchlymi melódiami, dokonca aj automatický bubeník si na tomto albume počína veľmi dobre. :-) Asi od stredu pieseň začne pôsobiť presvedčivo a rázne a vokály trochu pripomínajú baskických Numen, viac ku koncu to spustia hutné gitary, bassy a celé to prejde do ženského dvojhlasu, ktorý opäť vystrieda gitarovo-klávesová smršť s neopočúvanou melodikou. Počin zakončuje pieseň Variations Of Agony a celé je to dovŕšené mystickým, mrazivým outrom, pripomínajúcim samotnú temnotu vyjadrenú cez vážnu hudbu. Musím povedať, že ozaj masterpiece v rámci slovenskej scény, ba zašla by som aj za hranice... Rozhodne si to vypočujte.

Weronyka

S muzikou Essence Of Existence som sa prvýkrát stretol na jednom z bratislavských koncertov a už vtedy vo mne zanechali tie najlepšie dojmy. Po vypočutí dema „Ephemeris Sun“ som skonštatoval, že na slovenskej scéne sa konečne objavila kvalitná blackmetalová kapela. Ethereal Pandemonium ešte majú čo zdokonaľovať. Nedokážem pochopiť prečo žiadny label neprejavil o Essence Of Existence záujem – je to hanba.
„Ephemeris Sun“ je dielo nabité dynamikou, parádnymi hudobnými výkonmi, zaujímavými textami a výborným zvukom. Spočiatku máte pocit, že vás album prevalcuje rýchlou rytmikou, no kapela vždy vo vhodnej chvíli spomalí, takže môžete nabrať dych na ďalšiu rýchlu jazdu. Podotýkam, že o bicie sa stará precízne naprogramovaný automat. Nenájdete tu trápnu mlátičku s plechovým zvukom a jednoliatou rytmikou, akú môžete poznať z tvorby kapely Morgain, ale takmer dokonalé bicie. Vokalista sa nebojí striedať škrekot s deathovým growlingom. Vcelku úspešne mu kontruje speváčka, i keď jej vokál mi občas nebol celkom po chuti. Najlepší výkon podala v deviatej skladbe „Variations Of Agony“, ktorá ma zároveň prekvapila i chvíľkovým prechodom do tanečnej rytmiky. Koniec - koncov, Essence Of Existence sa neboja miernych experimentov, čoho dôkazom je záverečné outro s piánom a následný elektronický záver. Gitaristi väčšinou drvia struny na prach a z nástrojov dostávajú maximum. Rovnako kvalitne zvládajú aj melodickejšie pasáže, za všetky skladby spomeniem napr. druhý track s názvom „The Chosen One“. Ďalšie prekvapenie prišlo v podobe piatej skladby „Eclipse Of A Distant Star“, kde sa o slovo prihlásila basa a predviedla veľmi pekné kúsky (na blackovú muziku pomerne nezvyčajné). Nesmieme však zabúdať na dôležitý element, ktorým sú klávesy. Na albume „Ephemeris Sun“ zohrali dôležitú rolu a úroveň nahrávky, ako i atmosféru, posunuli o kus vyššie. Či už prostredníctvom zvuku piána, klasických stringsov, alebo iných nástrojov.
Nebojím sa prehlásiť, že Essence Of Existence sú najlepšia slovenská blacková formácia. Kiež by sa u nás rodilo viac rovnako kvalitných kapiel. Pevne verím, že úsilie Essence Of Existence bude odmenené zmluvou s labelom a priazňou fanúšikov.

Ondrew 10/10

Bažina zine - # 5

Táto kapelka pochádza z Trenčína a pohybuje sa v doomových vodách prifarbených blackom. CD obsahuje desať skladieb plus multimediálny materiál, na ktorom nájdete texty a nejaké to info o kapele. O obálke vám toho moc nepoviem, pretože sám neviem, čo by som tam mal vidieť. Pome k hudbe samotnej. CD začína bez akéhokoľvek intra. Nemusíte sa ale báť, intier sa tu ešte napočúvate až až. Čím mi vlastne kapela vzdialene pripomína Cradle Of Filth, nálada je skoro rovnaká, fanatici do CoF vedia veľmi dobre o čom hovorím. Teraz k spevu, rýchle striedanie šepotu, škreku, mumrotu a na záver k tomu pridáva melodickosti ženský vokál. Ten by som chcel predovšetkým vyzdvihnúť. Ten spev má budúcnosť! 'Time constancy' je dobrá, ale 'The Experiment Theory' a 'The Chosen One' sú ešte lepšie a zaryjú sa vám pod kožu ako trieska, ktorá nejde vytiahnuť. Kapela je na veľmi profesionálnej úrovni, každá skladba je silne podporená klávesami, ktoré ju skvelo dotvárajú. Čo sa týka zvuku tak kapela odviedla maximum, čo je počuť. Pozornosť by sa oplatilo venovať najmä skladbám : 'Extinction Of The Species','Eclipse Of A Distant Star'a na záver ešte 'Death Scholar' vďaka ktorým nechápem, že kapela ešte nemá slušné vydavateľstvo. Sú tu aj dve čisto klávesové veci. Tá prvá ujde, tá druhá nie je pre mňa. Tá prvá mi skrátka hovorí viacej.Pokiaľ hľadáte to, čo má v tejto dobe ešte vlastný nápad a je silne podporené klávesami, tak Essence Of Existence je ako stvorené pre vás.

Veil Of Shihuan zine

Už som si myslel, že na Slovenskej metal scéne niet žiadnej kapely, ktorá by "nakopala" prdel black legende, kapele Ethereal Pandemonium a zrazu, z čista jasna je tu pre mňa úplne neznáma banda E.O.E. zo svojim už druhým počinom. Tak to mňa, ako slušne informovaného znalca ugr. scény úplne dorazilo. Zaregistroval som síce, že sa v niektorom Veily objavil rozhovor s E.O.E., ale nevenoval som tomu pozornosť, čo ma teraz mrzí. Lebo to čo ma čakalo na tomto druhom CD, to ma zrazilo z nôh. Premakaný rýchly klávesový black metal s občasnými deathovými a doomovými úletmi, obohatený o mnoho druhov mužských a ženských vokálov. A navyše s kvalitným zvukom. To sa na našej scéne nepočuje tak často. Hneď od prvej skladby ma začína valcovať nekompromisný rýchly black nepostrádajúci žiadnu zo súčastí, dnes už zabehnutej šablóny v tomto štýle. Rýchle pasáže sa striedajú z nežnými doomovými vyhrávkami kde kraľuje ženský spev, aby sa v zapätí zmenili na drsný deathový nárez z murmurom. Tomu všetkému vládnu všade prítomné klávesové prelúdia, ktoré dodávajú celej nahrávke na ľahkosti. Na druhej strane, aby som len nechválil, som si všimol, že členovia kapely asi pri tvorbe dosť často počúvali albumy kapely C.O.F., niežeby ich kopírovali, to nie, ale používajú tých istých prostriedkov na tvorenie atmosfér, napr. hovorené ženské slovo ala Sarah, či Daniho zefektovaný prednes. Ale to je len zrnko, ktoré nepozornejší poslucháč ani nepostrehne. Tiež sa tu nachádza inštrumentálna klavírna skladba, ktorá skvele dotvára záver tohto albumu. Takže, ak to zhrniem, tak musím konštatovať, že tento album je na slovenské pomery vysoko nadpriemerný a ak kapela udrží sebou vysoko nastavenú latku, stane sa na slovenskej scéne black kapelou No.1.

Darkoldus

Rock & Pop 10/2001

Zhruba rok po vůbec ne špatném snímku Of Bloody Tears nabízí slovenská formace ještě vyzrálejší a rafinovanější materiál. Atmosférický black metal, hojně čerpající ´živiny´i z doom a death metalu, udivuje svou prokomponovaností a dotažeností takřka po všech stránkách. Najde se odvážný vydavatel, který by tuto nesmírně pestrou a emotivně dráždivou nahrávku zhmotnil do podoby regulérního CD?

Metaldom

Na to, že táto trenčianska skupina funguje už od roku 1993, akosi sa jej nepodarilo preraziť, čo bolo možno zapríčinené malou propagáciou, alebo pomerne nízkym počtom živých vystúpení, ale určite nie tým, že by jej členovia produkovali nekvalitnú hudbu. Pomerne neskoro, až v roku 1999 vychádza ich prvé CD "Of Bloody Tears", na ktorom možno nájsť zmes doom, black a death metalu. Na jar roku 2001 prichádza táto štvorica chalanov spolu s jednou dievčinou s novým materiálom "Ephemeris Sun". Opäť je vydaný na vlastne náklady, nahrávaný bol vo vlastnom Essence studio, ale vokály boli nahraté v štúdiu A.S.I. (Frýdek Místek, CZ), v ktorom sa aj zrodilo už spomínané prvé CD skupiny. "Ephemeris Sun" je dosť kvalitné dielko, na našej scéne vcelku originálne. Ide v podstate opäť o zmes doom, black a death metalu, avšak cítiť určitý pokrok a nejaké nové prvky (napr. posledná skladba "Innovation Of The Ruins" s elektronickým nádychom). Veľkým plusom je, že Fear (klávesy, ženské vokály) dostala viac priestoru pre svoj vokálny prejav. Ďalším pozitívnym bodom je to, že materiál má okolo 45 minút, oproti skoro 70 minútam, ktoré malo prvé CD. Vokály sú veľmi pestré a rôznorodé, blackový škrekot, growling, ženské vokály, hovorené slovo. Skoro každá skladba tiež pôsobí úplne iným dojmom, čo je na jednej strane pozitívne, materiál nepôsobí nudne, ale na druhej strane aj akosi neucelene a chaoticky. Skladby sú kvalitatívne dosť vyrovnané, preto je ťažko vybrať nejakú "hitovku", ale určite výraznou skladbou je hneď úvodná "Extinction Of the Species", ktorá sa nesie v duchu atmosferického blacku, so silnou podporou klávesov, a veľmi zaujímavá je aj "Variations Of Agony", kde sú len čisto klávesy. Ešte chcem pripomenúť, že ESSENCE OF EXISTENCE používajú automatické bicie, ktoré sú však veľmi dobre naprogramované, naozaj znejú dosť "živo". Dúfam, že táto banda čoskoro získa dobrý label, lebo si to kvalitou svojej hudby určite zaslúži. Verím, že skupine sa podarí začať viac koncertovať, rozbehnúť väčšiu promo kampaň, jednoducho dať o sebe vedieť, pretože táto banda má veľký hudobný potenciál. "Ephemeris Sun" je preplnený melódiami, množstvami nápadov, častými zmenami tempa, a je to skutočne originálny kúsok. A ešte by som rád pochválil Fear, ktorá tým čím sa predstavila na tomto dielku sa pre mňa momentálne stáva na Slovensku metalovou hudobníčkou číslo 1. Som skutočne zvedavý ako sa bude ďalej vyvíjať osud tejto nádejnej bandy. Ak nie je death/grind vašou krvnou skupinou, a radšej siahnete po "mäkkších" veciach ako doom/black, určite vás toto CD zaujme.

Dwarf

A ejhle, ďalší ultra temný black metal s kupou klávesových efektíku a kytarovými zběsilostmi posedlých rychlovek, napadlo mě při prvním rozeslechu trenčínských blekotu. Přiznám se bez mučení, že mi podobné nahrávky dělají čím dál větší a větší problémy prokousat se k jádru sdělení s čím dál větším počtem podobně zaměřených zčernalých seskupení, ale jak to tak vypadá tak se z této přeobrovské kupy dá vybrat spousta něčím oslovujících kaplel, projektu a projektíku. Slovenští ESSENCE OF EXISTENCE mají rozhodně duvod být spokojeni s výkonem hned z několika duvodu a třeba medzi nejsilnější stránky patří, hutný a precizne vyleštěný zvuk podpořený kvalitními hracími výkony, jejž zapletli jemnými nitkami do sebe až príliš klasické prvky stylu s originálně pusobícími momenty, které na třičtvrtě hodinové nahrávce převládají oproti těm prvně jmenovanými. Medzi momenty silně pusobivé řadí se například konec skoro pětiminutové skladby "Eclipse Of A Distant Star" v jemž hraje klavír na starém popraskaném gramofonu z ještě starší desky, nebo počítačem podeformovaná vynikající pasáž z "Variation Of Agony" (Píseň nejvíce nakažená Cradle Of Filth). Hitově se ksichtící "Universe Of Pain" sice začátkem zasmrádá takovými Limbonic Art, ale to jen v několika vteřinách. Protože je toto CD promo tak netuším jak se tváří obal, kolik lidiček si hraje, nebo co se povídá v textech, ale to už je jenom a jenok muj ekzém. Nadpuměrné album nadprumérné kapely, které muže oslovit nejen klávesový black metal poslouchajícího jedince. Dřív než později ESSENCE OF EXISTENCE povedou atmosferickou blackovinu novými kouty temnot pokud nechají silná semínka vzklíčit, vyrust a vyzrát.

J.J.Crow 5/6

Immortal Souls prod.

S poľutovaním musím oznámiť, že nešťastná ekonomická situácia našej rodnej krajiny opäť zabila výbornú kapelu. ESSENCE OF EXISTENCE je niečo čo zapríčinilo uhynutie môjho názoru na našu Black Metalovú scénu. Teda povedané zostra. Títo chalani sa už môžu pochváliť materiálom, ktorý im na vlastné náklady vyšiel už vlani no a teraz som od nich obdržal ďalší kus, desaťskladbový skvost, ktorý absolútne korešponduje s Trenčianskou kultúrou. Temnota a melodika, ktorá prislúcha tomuto mestu ako samotnému kráľovstvu, je absolútne zjavne vytepaná aj do tejto náhrobnej tabule. Desaťskladbová novinka "Ephemeris Sun", ktorá čaká na vaše reakcie je plná extrémnych metalových liniek, ktoré pokrývalú méty od Cradle Of Filth (vyzerajúcich popri týchto trenčanoch úboho) cez Paradise lost, Nightfall až po severské hordy ako Hypocrisy, Dimmu Borgir či Emperor. V tomto materiáli nájdete nehorázne rýchle linky bicích a gitár, sekvenčný škrekot a prenádhernú akustickú atmosféru... Mať vo vrecku zopár peňazí, určite by som túto nahrávku nenechal ležať v šuflíku a určite by som ju ihneď vypustil do obehu. Moje prekvapenie je totižto fakt úžasné tak ako sú úžasní samotní ESSENCE OF EXISTENCE, ich zvuk a melodika! Tí, ktorí máte radi trenčiansku scénu a kapely príbuzné "krejdlom", vrhnite sa na tento materiál ako na to najkvalitnejšie sústo, ktoré sa dá v tomto žánri na našej scéne nájsť a skonzumovať!!!

Immortal 10/10

Oficiálna webstránka Essence of Existence